پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226975
در جلسه وزير علوم پشت درهاي بسته چه گذشت؟
تاریخ انتشار : 1395/08/19 10:51:48
نمایش : 1069
رئيس کميسيون آموزش مجلس اعلام کرد: نامه ۲۹ استيضاح کننده وزير علوم بعد از ظهر روز گذشته به کميسيون آموزش ارائه شد و امروز در دستور کار کميسيون قرار مي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد مهدي زاهدي درباره طرح استيضاح وزير علوم گفت: بعد از ظهر روز گذشته نامه ۲۹ استيضاح کننده وزير علوم به کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ارايه شد.

وي ادامه داد: امروز برنامه ريزي انجام خواهيم داد تا موضوع استيضاح درصورتي که استيضاح کنندگان بر موضع خود پابرجا باشند، در دستور جلسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.

۱۱ محور استيضاح وزيرعلوم

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي افزود: طرح استيضاح حدود ۱۱ محور دارد که مي توان به محورهاي علمي، رشد شتاب علمي کشور، محورهاي فرهنگي، وضعيت فرهنگي دانشگاه ها، دانشگاه فني و حرفه اي و مشکلات آن، مسائل رفاهي و معيشتي دانشجويان و کارکنان، سند دانشگاه اسلامي که به آن توجه نشده اشاره کرد.

وي ادامه داد: يکي ديگر از محورها مربوط به عدم جايابي دانشجويان بورسيه و پرداخت شهريه آنها است، از نظر ادامه تحصيل دانشجويان بورسيه به جز ۳۶ نفر که برحسب ظاهر نتوانستند مستندات دقيقي براي بورسيه شدن ارائه دهند، بقيه دانشجويان يعني ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ادامه تحصيل مي دهند و کمتر از يک درصد آنها دچار اين مشکل بودند.

بيش از هزار دانشجوي بورسيه هنوز جايابي نشده اند

زاهدي يادآور شد: ولي در مسئله جايابي دانشجويان بورسيه هنوز تعداد زيادي از اين دانشجويان شايد حدود هزار نفر جايابي نشده اند بخش قابل توجهي از اين دانشجويان با معدل هاي بسيار خوب فارغ التحصيل شده اند و جايابي نشده اند. يکي از بندهاي استيضاح در همين مورد است که اين دانشجويان چرا با وجود معدل هاي بسيار خوب هنوز جايابي نشده اند.

 شب گذشته بعد از برگزاري جلسه ستاد نقشه جامع علمي کشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دکتر محمد فرهادي وزير علوم تحقيقات و فناوري جلسه اي را پشت درهاي بسته با دکتر محمد زاهدي رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس برگزار کردند. 

وزير علوم توضيحي در خصوص جلسه اي که برگزار شد ارائه نداد و زاهدي نيز به اين نکته اکتفا کرد که در نامه قبلي وزارت علوم ابهاماتي وجود داشت که در اين خصوص از وزير علوم سوال کرده اند.

طرح استيضاح وزير علوم چندي پيش نيز مطرح شده بود که به دليل ناکافي بودن امضاء ها از دستور هيات رئيسه مجلس خارج شد.

امضا کنندگان طرح استيضاح وزير علوم پيش از اين، دلايل خود را در ۸ بند عنوان کرده بودند که مي توان به عدم اجراي سند دانشگاه اسلامي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، عدم رشد علمي کشور، عدم مديريت صحيح و نظارت بر فعاليت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و عدم رسيدگي به وضعيت دانشجويان بورسيه براي جايابي و عدم پرداخت کمک هزينه تحصيلي که منجر به خودکشي دانشجوي مقطع دکتري دانشگاه کاشان شد، اشاره کرد.

همچنين از دلايل ديگر طرح استيضاح وزير علوم مي توان به فساد مديران فاقد صلاحيت لازم، بازنشستگي اجباري و اخراج اساتيد ارزشي، برگزاري اردوهاي مختلط و انتشار نشريات با محتواي لائيک، تشديد موضوعات قومي‌گرايي بين دانشجويان، تبليغ رژيم طاغوت و منافقين، استاد سالاري نامتعارف به شکلي که سيستم آموزشي نمي‌خواهد يا نمي‌تواند حقوق حقه دانشجويان را که تضييع مي‌شود احيا کند، اشاره کرد که توسط نمايندگان خواستار استيضاح مطرح شده بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html